Kapcsolat

1071 Budapest,
Városligeti fasor 17-21.

Adószám: 19011383-2-42


Porta: +36-1/321-1200
Titkárság: +36-1/322-4406
E-mail: [|]

BÅ‘vebben...

Partnereink

Szülői tájékoztató az országos kompetenciamérésről

OKM szülÅ‘i tájékoztató az országos kompetenciamérésrÅ‘l

 

Mi az a kompetenciamérés?

  • az országos kompetenciamérést a 2007/2008-as tanévtÅ‘l kezdÅ‘dÅ‘en végzik a köznevelési törvény elÅ‘írása alapján az iskolák 6., 8. és 10. évfolyamán
  • ez a felmérés nem tárgyi tudást, hanem készségeket, képeségeket mér a matematika és az anyanyelvi szövegértés terén egy központi feladatlap segítségével (az Oktatási Hivatal szakemberei állítják össze, és Å‘k is javítják)

Mit mérnek a kompetenciamérés során?

  • a szövegértés területén a különbözÅ‘ szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések jellemzÅ‘en az információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várják el a tanulóktól minden évben
  • a matematikai eszköztudás területén pedig az alkalmazott feladatok valamilyen életszerű szituációban megjelenÅ‘ probléma matematizálását, megoldását és a megoldás kommunikálását kérik a tanulóktól a matematika különbözÅ‘ területeit érintve (mennyiségek és műveletek; hozzárendelések és összefüggések; alakzatok síkban és térben; események statisztikai jellemzÅ‘i és valószínűsége)

Hogyan történik a mérés, és mit tudunk meg a mérési eredményekbÅ‘l?

  • a mérés az iskolában történik, tanítási idÅ‘ben
  • az idei mérés idÅ‘pontja: 2021. május 26. szerda
  • a mérés nem osztályozható, erre a diákok jegyet nem kapnak
  • a mérés során a diákok egyéni azonosítószámot kapnak, így nyomon követhetÅ‘ a fejlÅ‘désük 6. évfolyamtól egészen a 10. évfolyamig
  • az azonosító szám alapján a KIR-ben mindenki megnézheti majd a gyermek eredményét, fejlÅ‘dését (általában a következÅ‘ naptári év februárjában jönnek ki az eredmények)
  • a mérés napján a diákoknak 7.30-ra kell jönniük, a mérés 8.00 – 12.00-ig tart; ezen a napon a mérés után már csak készségtárgy vagy osztályfÅ‘nöki órájuk lehet a gyerekeknek (6. évfolyamon megoldjuk, hogy a normál tanítási idÅ‘ végéig legyen felügyelet, 8. és 10. évfolyamon elengedjük a gyerekeket a mérés végeztével)
  • az eredmény az intézmények közti eredményességi rangsornak is egyik fontos mérÅ‘eszköze, ezért az intézmény számára nagyon fontos, hogy diákjaink jól szerepeljenek ezeken a méréseken
  • iskolánk ezeken a méréseken az országos átlag fölött teljesít, de a célunk az, hogy a nyolcévfolyamos gimnáziumok viszonylatában is javuljanak az eredményeink

Ki készíti fel a gyerekeket a mérésre? Mit tesz az iskola?

  • a gyerekeket a mérésre az iskola készíti fel, a magyar és matematika szakos kollégák megismertetik a gyerekeket a feladattípusokkal,
  • a készségek fejlesztésére minden kolléga nagy hangsúlyt fektet a saját szakórája keretében
  • a helyettesítÅ‘ kollégák számára létrehoztunk egy feladatbankot, így a diákok azokon az órákon is gyakorolhatnak, amikor nem szakos kolléga felügyel a szaktanár betegsége esetén
  • az elmúlt tanévben a gyerekek szövegértési és matematikai készségeinek javítása érdekében egy pályázat keretében létrehoztunk egy külön munkacsoportot is

Miben segíthet a szülÅ‘?

  • a mérés napján segítsenek abban, hogy a diák pontosan érkezzen meg az iskolába, senki ne késsen el
  • megfelelÅ‘ mennyiségű ételt és italt csomagoljon a diáknak, mivel a büfébe nem fog tudni lemenni a gyermek
  • kövesse nyomon a diák eredményét az azonosítószám segítségével
  • a tanulói kérdÅ‘ívet pontosan és Å‘szintén töltsék ki, mert ez az iskola hozzáadott pedagógiai érték mutatóját nagy mértékben befolyásolja
  • a tanulói kérdÅ‘ív a diák tanulmányi eredményeivel, családi és szociális körülményeivel kapcsolatos kérdéseket tartalmaz; rákérdez a szülÅ‘k iskolai végzettségére, a lakáskörülményekre, az internethez, könyvekhez való hozzáférésre, a nyári szünidÅ‘ eltöltésére stb.
  • ez a tanulói kérdÅ‘ív, mely az ún. családi háttérindexrÅ‘l ad felvilágosítást a mérést végzÅ‘knek ANONIM, az iskola dolgozói ebbe nem néznek bele, a szakemberek kizárólag a mérés eredményeinek kiértékeléséhez, kódszámmal ellátva használják fel az adatokat
  • a tanulói kérdÅ‘ívet idÅ‘ben juttassa vissza az iskolába

 

 

Az iskola vezetÅ‘sége nevében köszönjük együttműködésüket!

Események

Hasznos linkek